субота, 14. јун 2014.

PRIVRŽENOST, LJUBAV ILI NEŠTO JOŠ VIŠE OD TOGA...



U razvojnom pogledu, povezanost ljubavlju između djeteta i roditelja ili staratelja je jedan od središnjih faktora koji određuju dalji razvojni tok. Kao da se u tom periodu nalazimo na raskrsnici koja često može da utiče na veliki dio našeg života, reakcija prilikom životnih događaja ili stresova, izbora partnera, odnosa prema svojoj djeci ili se vraćamo na taj koncept kada normalan razvoj krene krivim putem. U tom periodu se dobija i svojevrsna dozvola da se odraste, kada se prelazi od sveopšteg značaja majke ka fazi u kojoj se prenosi afektivno vezivanje na druge osobe. Od toga kako se privrženost uspostavila, dalje se razvija uspješna ili manje uspješna socijalizacija. U igri je ljubav roditelja kada malo dijete odlučuje da li da povinuje zahtjevima ili ne, jer ne postoji prirodna potreba da se zahtjevi poštuju. Kao da se tu odlučuje kakvo značenje pripisujemo tome kada si „dobar ili loš“.  

Različiti oblici privrženosti, za posljedicu imaju ono što se naziva unutrašnji radni modeli, koji ne samo da su mentalni reprezenti iskustava i osjećanja vezanih za privrženost, već predstavljaju i očekivanja za kasnija iskustva vezana za stvaranje veze sa značajnim drugim.
Privrženost ili potreba da se održi prisnost, nelagoda kod separacije, radost kod ponovnog viđenja, žalovanja kod gubitka i traganja za sigurnošću predstavljaju važan element svih kasnijih afektivnih veza.
Od pedesetih godina prošlog vijeka, kada je dr. Džon Bolbi postavio temelje Teorije afektivnog vezivanja, javlja se rastući broj radova na tu temu. Nije lako definisati privrženost, pridaje joj se veoma puno značenja i ima širok spektar implikacija, ali se kroz literaturu najčešće izjednačava sa ljubavlju, emocionalnom podrškom koju dobijamo da započnemo život ili emotivnom deprivacijom u smislu posljedica koje sa sobom nosi. To je emocionalna veza koja postoji između ljudskih bića i koja utiče na njihov ponašanje i osjećanja.
Pionirski radovi Meri Ejnsvort i saradnika su zaslužni za uvođenje koncepta sigurnog obrasca privrženosti. Slijedila je identifikacija još dva stila nesigurnog vezivanja, ambivalentni/anksiozni i izbjegavajući, dok su nesigurni obrasci, koji nijesu mogli biti svrstani u neku od ovih kategorija bili svrstani u kategoriju dezorganizovano – dezorjentacionog. Obrasci privrženosti teže da održavaju kontinuitet u stilu tokom razvojnih razdoblja, čemu se pripisuje konstantost roditeljskih obrazaca vaspitanja i odnosa.
Osim socijalizacije, privrženost je korak ka uspostavljanju inicijative i samopouzdanog ili manje samopouzdanog istraživanja okoline. To može uticati i na naš stav prilikom životnih izbora ili izbora zanimanja. Opuštenost i otvorenost vs. stegnutosti i blokiranosti. Da li ćemo se usuditi da se otvorimo i da dođemo do saznanja šta je to što želimo, da li ćemo znati da se suočimo sa gubitkom ako nije bilo zdrave separacije, šta ako nam je uskraćena potreba za autonomijom ili niko nije vodio računa o nama bilo da smo dobri ili loši. Da li će neko postati vječiti konformista ako nije ohrabrivan da pomalo istražuje, da misli na sebe, ako je naviknut da odustaje, da nikome ne pravi problem, ali i da reaguje otupjelo ili da bude nezanimljiv. Da li će neko biti neukrotivi istražitelj ili birati sigurne stereotipne poslove jer neće biti sposoban da dobije ono što želi ili ono što mu je potrebno, jer nema osjećaj sopstvenog identiteta, koliko ćemo biti hrabri, nezavisni, koliko će neizvjesnost situacije uticati na naše odluke. Sa druge strane, činjenica da se traži ljubav i priznanje može da nas čini izuzetno vrijednim radnicima, posvećenim svojim firmama, porodicama, prijateljima.

Aleksandra Mitrović, porodični terapeut


5 коментара:

  1. Od muža sam se razdvojila prije tri godine. Među nama nije bilo komunikacije. Obitelji i prijatelji su me savjetovali da zaboravim na brak i da nastavim dalje u životu. Nisam se htjela udati za nekog drugog jer duboko u sebi još uvijek volim svog muža. Toliko sam patila od boli i zbunjenosti da sam na internetu pročitala preporuku o tome kako je dr. Alaba ponovno spojio razoreni brak uz pomoć svojih duhovnih moći. Neprestano sam čitala toliko svjedočanstava o tome kako je pomogao stati na kraj razvodu i vratiti bivše voljene ljude i moja vjera se obnovila. Trebala bih odmah kontaktirati dr. Alabu nekoliko minuta kasnije, on mi je odgovorio i dao upute što da radim, nakon što sam dva dana nakon rituala ispunila traženi uvjet, čarolija je promijenila moj život oko mog muža da me više od toga ne kontaktira. Dvije godine su me zvale usred noći plačući i ispričavajući se da je to djelo demona, pa se i dalje čudim ovom čudu pa mu opraštam. Sada je moj brak sada u ravnoteži. Ritual dr. Alabe je dobro funkcionirao i brak jači nego prije, i ništa nas više ne može razdvojiti. Posjetio sam toliko stranica da sam tražio pomoć, bilo je beznadno dok se nisam povezao s dr. Alabom, pravim čovjekom koji mi je pomogao da oporavim svoj razoreni brak ako imaš sličan problem u braku, želiš da te muž ili žena vole opet. , Imate nekoga koga volite i želite da vas on ili ona voli zauzvrat, imate izazov u svom životu, predložak čarolije dr. Alabe je rješenje i odgovor na vaš problem, whatsapp/viber s njegovim telefonskim brojem: +1(425) 477-2744, Kontaktirajte ga već danas slanjem e-pošte na dralaba3000@gmail.com Ne dopustite da vam netko oduzme supružnika.

    ОдговориИзбриши
  2. Bivši i ja smo prekinuli prije godinu i 2 mjeseca, a ja sam bila u šestom mjesecu trudnoće. Oboje se volimo i to je za mene bio šok i stvarno mi je slomilo srce. Pokušao sam ga nazvati i obje su linije bile prekinute. Pokušao sam doći do njega na društvenim mrežama, ali me maknuo s njih. Pokušala sam doći do njegovih roditelja i oni su mi rekli da je njihov sin rekao da me ne voli i da me ne želi vidjeti i da ne znaju što nije u redu. Svaki dan sam plakala i plakala jer sam ga jako voljela. Dok nisam rodila i beba nije imala godinu dana, nisam mogla vratiti svoju ljubav. Opet sam bio zbunjen. Ne znam što da radim, a ostala sam i bez posla i nemam novca za brigu o bebi. Bila sam jadna u životu pa sam plakala sestri i rekla joj svoj problem i rekla da zna za moćnu čaroliju koju je bacila dr alaba koja joj pomaže kad nije mogla zatrudnjeti. Kontaktirala sam ga putem e-pošte i rekao je da će mi pomoći i rekao mi je da je žena stavila urok na mog muža i rekla da će mi pomoći da razbijem čaroliju kako bi mi se moj muž zauvijek vratio i da će biti moj. Bilo mi je veliko iznenađenje što se dogodilo sve što je rekao. Muž mi se odmah vratio i rekao mi da mu oprostim. Puno hvala ovom moćnom i istinskom čarobnjaku. Molim se da će dugo živjeti i raditi više od svog prekrasnog djela. Ako imate problem koji vas muči u životu, obratite se ovom moćnom igraču čarolija! On ti može pomoći. Neće vas iznevjeriti, možete ga dobiti putem gmail adrese: dralaba3000@gmail.com ili ga možete dobiti putem njegovog vibera/whatsappa: +1(425) 477-2744

    ОдговориИзбриши
  3. Poročena sem sedem let brez otroka, zato se moj mož začne čudno obnašati, zadnje čase prihaja domov in se ne druži več z mano, in se je od mene ločil. Tako sem postala zelo žalostna in izgubljena v življenju, ker mi je zdravnik rekel, da ne morem zanositi, to mi bo res zagrenilo življenje. Dokler nisem naletela na prijatelja, ki mi je z interneta povedala o DR Igbinovii, kako je pomagal mnogim ženskam s podobnimi težavami, skozi katere se soočam, zato sem ga kontaktirala na: doctorigbinovia93@gmail.com in mu razložila. Povedal mi je vse, kar moram dati, preden se je lahko odpovedal uroku za vrnitev mojega moža, kar sem tudi storila, in poslal mi je močno molitev, ki sem jo morala izreči sredi noči, ko sem urokila ljubezen. Čudež je bil 48 ur pozneje, da se je moj edini mož vrnil k meni in se opravičil za vse, kar je storil, in mi rekel, da me je popolnoma pripravljen podpreti v vsem, kar želim. Hitro sem poklicala dr.Igbinovia in mu povedala, kaj se dogaja v tistem trenutku, pripravil in poslal mi je tudi zdravilo, v katerem je pisalo, da ozdravi vsako neželeno bolezen ali okužbo, ki mi preprečuje zanositev in mi je nato naročil, naj to storim. Kako ga uporabiti pred srečanjem z možem. Po uporabi tega domačega plevela in korenine sem nekaj tednov pozneje začela čutiti znake nosečnosti povsod, res sem noseča, pravkar sem rodila otroka pri 1. ta mesec. Obljubim, da bom o dr. Igbinovii obvestil ves svet, da bom ohranil mojo zvezo in mi dal otroke. Danes lahko berem s ponosom. Za vsako žensko, ki se ji to zdi nemogoče, je tukaj vaša priložnost, da se nasmehnete in prinesete srečo svoji družini, se obrnite na e-pošto dr. Igbinovia: doctorigbinovia93@gmail.com ali kontaktirajte njegov whatsapp +12162022709 in viber +12066713285 on je Bog, ki ga je poslal prinesti nazaj izgubljene ljubimce in vam prinese srečo.

    ОдговориИзбриши
  4. Bok prijatelji, ja sam Naomi Samuel, nova sam ovdje, ne znam kako stvari ovdje funkcioniraju, ali ovdje sam pročitala dobre komentare i dodat ću malo iz svog života jer će mnogima biti od koristi mi ovdje, u potrazi za odgovorima i odnosima za rješavanje problema. Bila sam četiri godine u vezi sa Samulom, on je prekinuo sa mnom, učinila sam sve da ga vratim, ali sve je bilo uzalud, toliko sam ga željela zbog ljubavi koju gajim prema svom mužu, pitala sam ga o svemu sam obećao, ali on je odbio. Objasnila sam problem svog odnosa s kolegicom na poslu i ona mi je predložila da se radije obratim ljubavniku koji bi mi mogao pomoći da napravim ljubavnu čaroliju da vratim muškarca kući, ali ja sam žena koja nikad nije vjerovala u magiju, imala sam nema izbora , probala sam, kontaktirala sam vrača i rekao mi je da nema problema da će sve biti u redu u roku od tri dana, moj bivši će mi se vratiti u roku od tri dana, dr alaba je bacio urok i svaka druga amajlija u njegovom do hrama u moje ime usred noći. Začudo, drugi dan je bilo oko podneva. 16.00 Zvali su me sa nepoznatog broja, nazvao me bivši muž, bila sam toliko iznenađena da sam se javila na telefon, vidjela da je to moj muž, dugo smo razgovarali i sve što je rekao je da mu je žao. . jer je sve bilo krivo, rekao je da želi da mu se vratim da me voli još više. Bila sam tako sretna i otišla sam kod njega, kako smo počeli sretno živjeti zajedno i dan danas. Od tada sam obećao da ću podijeliti svoje dobre vijesti s ljubavnim igrama koje rade savršeno bez ikakvih nuspojava. Imam čvrstu namjeru da netko za koga znam da ima problema u vezi može pomoći takvoj osobi upućujući mu jedinu pravu i moćnu provjeru pravopisa koja mi je pomogla riješiti problem u braku. email:drapata4@gmail.com možete mu poslati email ako vam je potrebna pomoć u vašoj vezi možete ga kontaktirati na WhatsApp i Viber na ovaj broj: +1(425) 477-2744

    ОдговориИзбриши
  5. Moje ime je Naomi Samuel, želim podijeliti dobre vijesti o svom životu sa svima i onima koji trebaju pomoć u braku/vezi. Patila sam šest godina, muž me ostavio i pošao za drugom ženom samo zato što me njegova obitelj nije voljela, i zato što mu nisam mogla dati dijete, plakala sam mjesecima jer se muž razveo od mene. Na internetu sam tražio nekoga tko bi mi mogao pomoći. Upoznao sam toliko mađioničara, svi su prikupljali novac, a da mi nisu pomogli, ali 4. siječnja 2023. vidio sam internetsku donaciju dobrog mađioničara po imenu Dr. Apata. Odlučila sam mu se obratiti kada sam ga kontaktirala, rekao mi je da je moj problem riješen jer sam ga kontaktirala, rekla sam mu sve svoje probleme i obećao mi je pomoći da vratim muža. Dr apata me uputio i pokazao mi što da radim tako da slijedim sve upute i radim ono što je tražio od mene nakon tri dana rekao mi je da će me muž nazvati prije nego što zaspim taj dan i ispričati se. Kad mi je sve ispričao, nazvao me suprug i zamolio me da mu se vratim nakon godinu dana razvoda. Danas dijelim ovu poruku jer želim da svijet zna i da je to dobar posao, a također sam jako sretna što sam trudna i za one od vas kojima je potrebna pomoć, problemi na poslu ili napredovanje kontaktirajte dr. apata danas i riješite svoj problem evo e-pošte: drapata4@gmail.com Ili WhatsApp / Viber s njegovim brojem telefona: (+66 81 302 8552), obećavam ti da će tvoj problem biti riješen

    ОдговориИзбриши