четвртак, 23. октобар 2014.

Zašto žrtve nasilja ostaju sa počiniocima?



Razlozi zbog kojih žrtva ostaje sa partnerom koji je nasilan prema njoj su lični, i žrtve nemaju obavezu da ih ikome objašnjavaju. Međutim, ovakva reakcija među žrtvama nasilja nije neuobičajena, a takođe nije neuobičajeno da okruženje gleda na ovu pojavu sa osudom i da je uklopi u standardne obrasce prema kojima se jedan deo odgovornosti za nasije pripisuje samoj žrtvi. Treba imati na umu da se radi o dvema odvojenim stvarima, i pokušati da razumemo dinamiku koja stoji unutar svakog pojedinačnog odnosa.

Nasilje u porodici i intimnim vezama je ozbiljan problem koji u žrtvi izaziva osećaj lične nesigurnosti i strahovanja za sopstveni život. Mnoge žrtve ostaju sa počiniocem nasilja jer se plaše da odu. Tri žene na dnevnom nivou, po svetskim statistikama, pretrpe nasilje sa letalnim ishodom, a najrizičniji period je neposredno nakon razlaza i prestanka zajedničkog života. Ironično, žene su pod najvećim rizikom da budu ubijene kada napuste počinioca nasilja ili prijave nasilje, Po nekim autorima, žrtve biraju radije da budu izložene nasilju nego da budu ubijene.

Uz to, uprkos godinama podizanja svesti od strane branilaca prava žrtava nasilja, kulturno uslovljene norme su još uvek duboko ukorenjene. Prema mnogim studijama, veliki broj muškaraca još uvek veruje da je u redu udariti ženu ako ih isprovocira, a ženama koje napuštaju nasilne partnere potrebna je podrška koja vrlo često izostane, ili je nedostupna, što uzrokuje upravo povratak žrtve. Naša kultura je takva da kroz pokušaje da se opravdaju počinioci nasilja, žrtva se nalazi u poziciji da se oseća krivom.


Najkontroverzniji deo slike je činjenica da žrtve prema počiniocima osećaju pozitivne emocije, koje se ne mogu, koliko god se to pokušavalo od strane feministkinja, svesti na Stokholmski sindrom – slika je mnogo šira. Ljudi se  u intimnim realcijama osećaju povezanim sa partnerom, i veze u kojima je prisutno nasilje, nažalost, nisu izuzetak. Žrve mogu zaista osećati ljubav prema počiniocima nasilja i povezanost s njima, kao i bliskost. Ne radi se o tome da negiraju ono što je očigledno, već su previse tolerantne, trudeći se da vide ‘’dobru stranu’’ u svojim partnerima, i ‘’prevode’’ ono što je loše, a što ih stavlja u rizičnu grupu da budu emocionalno i fizički povređene.

U vezi u kojoj je prisutno nasilje, žrtva vremenom internalizuje partnerovu ljutnju i čak je doživljava kao dokaz da je ona sama uradila nešto pogrešno.Stoga ulaže energiju u to da zadovolji nasilnog partnera, misleći da je njegova ljutnja njena krivica. Ovo je, svakako, uverenje koje se nasilni partneri trude da održe, dok se žrtve konstantno trude da budu ‘’bolje’’, svesno ili nesvesno, a što je unapred osuđeno na propast jer ‘’bolje’’ nema jasnu definiciju. Ovu dinamiku održava hronični manjak samopouzdanja i stid žrtava.

Razlozi zašto se ostaje u vezi u kojoj postoji nasilje su kompleksni i krajnje individualni, ali mnogo bitnije pitanje je kako su nasilni partneri naučili da je prihvatljivo udarati  i na bilo koji način zlostavljati partnera. 

Marica Stijepović, porodični terapeut

3 коментара:

  1. Od muža sam se razdvojila prije tri godine. Među nama nije bilo komunikacije. Obitelji i prijatelji su me savjetovali da zaboravim na brak i da nastavim dalje u životu. Nisam se htjela udati za nekog drugog jer duboko u sebi još uvijek volim svog muža. Toliko sam patila od boli i zbunjenosti da sam na internetu pročitala preporuku o tome kako je dr. Alaba ponovno spojio razoreni brak uz pomoć svojih duhovnih moći. Neprestano sam čitala toliko svjedočanstava o tome kako je pomogao stati na kraj razvodu i vratiti bivše voljene ljude i moja vjera se obnovila. Trebala bih odmah kontaktirati dr. Alabu nekoliko minuta kasnije, on mi je odgovorio i dao upute što da radim, nakon što sam dva dana nakon rituala ispunila traženi uvjet, čarolija je promijenila moj život oko mog muža da me više od toga ne kontaktira. Dvije godine su me zvale usred noći plačući i ispričavajući se da je to djelo demona, pa se i dalje čudim ovom čudu pa mu opraštam. Sada je moj brak sada u ravnoteži. Ritual dr. Alabe je dobro funkcionirao i brak jači nego prije, i ništa nas više ne može razdvojiti. Posjetio sam toliko stranica da sam tražio pomoć, bilo je beznadno dok se nisam povezao s dr. Alabom, pravim čovjekom koji mi je pomogao da oporavim svoj razoreni brak ako imaš sličan problem u braku, želiš da te muž ili žena vole opet. , Imate nekoga koga volite i želite da vas on ili ona voli zauzvrat, imate izazov u svom životu, predložak čarolije dr. Alabe je rješenje i odgovor na vaš problem, whatsapp/viber s njegovim telefonskim brojem: +1(425) 477-2744, Kontaktirajte ga već danas slanjem e-pošte na dralaba3000@gmail.com Ne dopustite da vam netko oduzme supružnika.

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam Shira elijah, želim svima dati svjedočanstvo o svom životu. bila sam u braku sa svojim mužem Ilijom, toliko ga volim da smo već 8 godina u braku sa dvoje djece. kad je otišao na odmor u Francusku mislio je na damu po imenu Mary, rekao mi je da ga više ne zanima brak. Bila sam toliko zbunjena i tražila sam pomoć da ne znam što da radim dok nisam srela svoju prijateljicu gospođicu Pašu i rekla joj za svoj problem. rekla mi je da se ne brinem da je prije imala sličan problem i upoznala me s čovjekom po imenu dr. alaba ljubavnom čarolijom koja je očarala njegovog bivšeg i vratila ga sebi nakon 2 dana. Gospođica Pasha traži od mene da kontaktiram ljubavnu čaroliju dr. alabe za pomoć. Kontaktirala sam ga da mi pomogne vratiti muža i zamolio me da ne brinem da će se bogovi njegova četiri oca boriti za mene. Rekao je dva dana da će ponovo spojiti mene i mog muža. Nakon dva dana suprug je nazvao i rekao mi da će se vratiti da provjeri stvari sa mnom, iznenadila sam se kad sam ga vidjela i počeo je plakati za oprost. Trenutno sam najsretnija žena na planeti zbog onoga što je ovaj nevjerojatan čarolija učinio za mene i mog muža, možete kontaktirati e-poštu dr. alabe; dralaba3000@gmail.com Možete ga također Whatsapp ili viber na +1(425) 477-2744

    ОдговориИзбриши
  3. Bok prijatelji, ja sam Naomi Samuel, nova sam ovdje, ne znam kako stvari ovdje funkcioniraju, ali ovdje sam pročitala dobre komentare i dodat ću malo iz svog života jer će mnogima biti od koristi mi ovdje, u potrazi za odgovorima i odnosima za rješavanje problema. Bila sam četiri godine u vezi sa Samulom, on je prekinuo sa mnom, učinila sam sve da ga vratim, ali sve je bilo uzalud, toliko sam ga željela zbog ljubavi koju gajim prema svom mužu, pitala sam ga o svemu sam obećao, ali on je odbio. Objasnila sam problem svog odnosa s kolegicom na poslu i ona mi je predložila da se radije obratim ljubavniku koji bi mi mogao pomoći da napravim ljubavnu čaroliju da vratim muškarca kući, ali ja sam žena koja nikad nije vjerovala u magiju, imala sam nema izbora , probala sam, kontaktirala sam vrača i rekao mi je da nema problema da će sve biti u redu u roku od tri dana, moj bivši će mi se vratiti u roku od tri dana, dr alaba je bacio urok i svaka druga amajlija u njegovom do hrama u moje ime usred noći. Začudo, drugi dan je bilo oko podneva. 16.00 Zvali su me sa nepoznatog broja, nazvao me bivši muž, bila sam toliko iznenađena da sam se javila na telefon, vidjela da je to moj muž, dugo smo razgovarali i sve što je rekao je da mu je žao. . jer je sve bilo krivo, rekao je da želi da mu se vratim da me voli još više. Bila sam tako sretna i otišla sam kod njega, kako smo počeli sretno živjeti zajedno i dan danas. Od tada sam obećao da ću podijeliti svoje dobre vijesti s ljubavnim igrama koje rade savršeno bez ikakvih nuspojava. Imam čvrstu namjeru da netko za koga znam da ima problema u vezi može pomoći takvoj osobi upućujući mu jedinu pravu i moćnu provjeru pravopisa koja mi je pomogla riješiti problem u braku. email:drapata4@gmail.com možete mu poslati email ako vam je potrebna pomoć u vašoj vezi možete ga kontaktirati na WhatsApp i Viber na ovaj broj: +1(425) 477-2744

    ОдговориИзбриши