среда, 4. март 2015.

Priprema djece za polazak u školu




April mjesec koji se bliži za porodice predškolske djece je uvod za novu fazu života koja slijedi uskoro. Naime, promjene ne nastaju samo kod djeteta, već i kod ostalih ukućana i porodica se sprema na sasvim novi ritam, koji uključuje usvajanje drugačijih navika i stavlja pred izazove prilagođavanja na tu novu fazu života.
Šta ona sve sa sobom nosi? Sem očekivanja i iščekivanja roditelja kako će se njihovo dijete pokazati u svojoj novoj ulozi, mijenja se i organizacija života, vrijeme koje roditelji provode skupa, a i djeca i roditelji šire svoju socijalnu mrežu i kontakte koje škola nosi.
Do školske dobi, kod djece se počinje pojavljivati jedan osjećaj lične vrijednosti, kroz socijalnu uspješnost, tjelesni rast i oblasti koja se tiču postignuća. Kada je škola u pitanju, najčešće se i osjećaj samopoštovanja i vlastite vrijednosti kod djece upravo doživljava kroz ocjenjivanje.  A na to utiče i osjećaj važnosti, odnosno značaja, koje se tim oblastima pridaju od strane porodice.
Razvoj nosi sa sobom dosta promjena. Djeca školske dobi počinju situacije doživljavati na drugačije načine i mogu vidjeti sopstvene ideje, ponašanja i osjećanja sa više aspekata. Takođe, stajališta drugih se sve više mogu razumjeti, što ponekad može unositi nove dječije brige. Odnosi sa vršnjacima se mijenjaju, te u školskoj dobi mogu postati toliko snažne, da su u dječijem svijetu u sličnom „rangu“ kao i porodica. Često se sopstveni interesi povlađuju interesima grupe, što je sastavni dio razvoja. To pomaže razvoju osjećaja pripadnosti i priprema dijete za život u odraslom svijetu vršnjaka.

Začeci radnih navika i zdrave znatiželje počinju da imaju svoj novi oblik, a često roditelji mogu da imaju različite stavove o tome da li da se djetetu dopuste spontani interesi ili naglašavati važnost formalnog učenja. Sa druge strane, postoje pravila i rasporedi kojih se dijete mora pridržavati i to postaje jedna od prvih organizacija, koja sem porodice, ima moć za donošenje veoma značajnih odluka povodim njih. Djeca dobijaju jednu od veoma važnih uloga – „učenik“, a snalaženje u toj ulozi u velikoj mjeri može uticati na lični osjećaj samopoštovanja. 
Ovo su samo neke od specifičnosti koje ova faza nosi, a nosi i veliki broj pitanja i dilema kako se postaviti i šta je ispravno kada je u pitanju polazak u školu djeteta. Kao i za ostale oblasti i važne izazove koje nam nameće svakodnevnica, razmišljanje, pripremanje i informisanje o svemu što može da se dogodi tokom nje predstavlja jedan od preporučenih načina koji pomažu porodici i boljem prilagođavanju, pripremanju za izazove koji slijede i umanjivanju dilema koje se mogu javiti.

Za roditelje budućih prvaka u toku je interaktivna radionica gdje imaju priliku da bolje upoznaju i razumiju dječije potrebe i osjećanja povodom polaska u školu, saznaju šta sve utiče na postignuće djeteta u školi, da umanje brige koje polazak u školu može nositi, a i da dobiju informacije od značaja za bolji školski početak. 
Voditelj radionice je Marijana Ivančević, psiholog i porodični terapeut, sa iskustvom u radu sa djecom predškolskog i školskog uzrasta. Za dodatne informacije i kontakt možete se javiti na e-mail marijana.vukicevic@gmail.com ili na telefon +382 68 632 397. 




Нема коментара:

Постави коментар